درباره ما

برگها میریزند ، زردها در میگذرند سبزه ها می آیند

شکوفه ها لبخند میزنند و …

چهار فصل، چهار احساس به تمامی آراستگی است

سبز، آبی، زرد و …

بارانی با هفت رنگ گرم، سفید و سرد

قناریها را همهمه ای است، و آوازی پر شور و مستانه

راستی چه کسی را میخوانند ؟

قناری ها و پرستوها…

ایران بزرگ در طول تاریخ مردان و زنانی را در دامن خویش پرورش داد که نام بلند شان بر تارک جهان بشریت جاودانه گشت.

آنچه را که این بزرگان در همه ادوار تاریخ فرا راه کاروان انسانیت قرار دادند، موجب شد تا نام ایران به بلندای روزگار پر آوازه بماند.

با نگاهی گذرا به تقویم گذشته  این سرزمین در خواهیم یافت که دانشمندان و مفاخر ما تا چه اندازه بر علوم عصر خویش تأثیر گذار بودند و از همین رهگذر چه افتخاراتی را به نام این ملت بر دفتر تاریخ به ثبت رساندند.

اینک بر ما فرزندان ایران است که با اندیشه توانای خویش افتخارات گذشته این سرزمین کهن را به آینده درخشان پیوند زنیم و موجبات سرافرازی وسربلندی ایران اسلامی را فراهم سازیم.

همانطوری که میدانیم دنیای امروز دنیای علم و دانش است.

دنیایی که علم و تکنولوژی به عنوان ابزار انکار ناپذیر، تمامی جوانب مادی ومعنوی زندگی بشر را تحت سیطرهی خود گرفته است که هیچ راه گریزی از آن نیست.

عزیران ایران زمین!

عمر ما هر لحظه با سرعت مافوق تصورمان میگذرد و وای بر ما اگر هم چنان در پیچ و خم زندگی گم شده باشیم.

مولایمان علی (ع) میفرمایند : اگر دو روز یک انسان با ایمان یکسان باشد او از ما نیست.

این بهانه خوبیست برای رسیدگی به حسابهای گذشته و برنامهریزی برای آینده

اکنون کاغذ و قلم را بردارید و همه آرمانهای خود را بر روی کاغذ بیاورید.

فکر کنید هر کاری که در این جهان اراده کنید میتوانید انجام دهید

در طول تاریخ، کتابداری و اطلاع‌رسانی در عین آنکه در خدمت حوزه‌های مختلف دانش بشری بوده، متقابلاً برای بهبود وضعیت گردآوری، ذخیره، بازیابی و اشاعه سریع و دقیق اطلاعات بهره‌مند شده است. تولید کتاب، از قرون وسطی آغاز شد و با اختراع دستگاه چاپ در قرن پانزدهم میلادی وارد مرحله تازه‌ای به نام «انقلاب گوتنبرگ» گردید

از آن زمان تاکنون، تحولات فناورانه بسیاری در زمینه تولید کتاب به وقوع پیوسته است. ظهور شبکه جهانی اینترنت، یکی از مهم‌ترین آنهاست. اختراع شبکه جهانی وب در اوایل دهه ۱۹۹۰، افقهای جدیدی برای انتشار کتابهای الکترونیکی، نمایان کرد، به طوری که هم اینک برخی از ناشران از این محیط چند رسانه‌ای و فرامتنی برای انتشار و دسترس‌پذیری انتشارات خود استفاده می‌کنند با نگاهی گذرا به تاریخ دانش مکتوب، به ابزار، وسایل و محملهایی برمی‌خوریم که بشر برای ثبت و ضبط و ذخیره اطلاعات مورد استفاده قرار داده است و موادی مانند الواح (گلی، سنگی، فلزی و چوبی)، استخوان حیوانات، چرم گاو، گاومیش و بز، پارشمن، طومار‌های پاپیروس، کاغذ و در ادامه عکس، اسلاید، فیلم، فیلم استریپ، طلق شفاف، میکروفرم‌ها، نوارهای مغناطیسی، صفحات و بعدها نرم‌افزارهای کامپیوتری، دیسک‌های مغناطیسی با ظرفیتهای مختلف و دیسک‌های فشرده نوری به این منظور کاربرد داشته است

با توجه به مقدمه ی گفته شده سرای دانش فدک در نظر دارد در گام نخست با فراهم کردن مجموعه های مختلف از مقطع ابتدایی تا دکتری به عنوان سایتی مرجع در اختیار بازدید کنندگان باشد و بتواند نیازهای علمی و آموزشی عزیزان را فراهم سازد و در گام بعدی پل ارتباطی بین دانش آموزان ، دانشجویان و علم آموزان سراسر کشور با مدارس ، مراکز ارائه خدمات آموزشی ، موسسات علمی ، انتشارات ، دبیران و مشاوران برتر کشور قرار گیرد.

امیدواریم در این مهم، ما را یاری نمایید و نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را از طریق فرم تماس و یا شماره پیامک  ۳۰۰۰۴۷۱۱۴۸  و شماره تماس ۰۲۱۷۷۱۸۲۷۲۳ بیان فرمایید.

از طریق لینک زیر میتوانید با مشاورین سرای دانش فدک به صورت کاملا رایگان ارتباط برقرار کنید و مشاوره تحصیلی دریافت کنید.

تماس رایگان

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *