آموزش های درسی تلویزیونی در ایام نوروز ادامه دارد

آموزش های درسی تلویزیونی در ایام نوروز ادامه دارد

آموزش های درسی تلویزیونی و آخرین اخبار پیرو آن به گزارش yjc، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در برنامه گفت‌وگوی ویژه شبکه خبر درباره آموزش‌های تلویزیونی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها مکمل کتاب درسی است، بیان کرد: این محتوا با هدف غنی‌تر شدن برنامه درسی ارائه می‌شود؛ البته بخشی از محتوای درسی که باقی مانده در سیما و توسط معلم آموزش داده می‌شود.

او ادامه داد: ارزیابی از عملکرد و فرآیند تدریس معلمان داریم و چک‌ لیست‌هایی در استان‌های مختلف بررسی و به ما بازخورد می‌دهند تا ارزیابی عملکرد داشته باشیم.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه دانلود از تلوبیون حاکی از استقبال دانش آموزان است، گفت: در برخی موارد دانلود فیلم‌ها به حدود ۱۰۰ هزار مورد رسیده است و حتی برخی مدارس این فیلم‌ها را روی پرتال یا کانال خود قرار می‌دهند.

کمرئی با اشاره به فراخوان معلم‌های ابتدایی برای تدریس در این دوره تلویزیونی اظهار کرد: در دوره‌های متوسطه اول، دوم و شاخه فنی و حرفه‌ای شرایط متفاوت است و ما از سرگروه‌های درسی برای انتخاب دبیران کمک می‌گیریم.

معاون آموزش متوسطه از تداوم آموزش های درسی تلویزیونی در ایام تعطیلات عید نوروز خبر داد و کفت: در دروس کاردانش و فنی‌ و حرفه‌ای ۵ شایستگی حرفه‌ای را آموزش داده و دروس مهارتی مانند حسابداری و کامپیوتر را هم در دستور کار داریم.

مخاطب ۲۰ درصدی حمعیت کشور برای برنامه‌های آموزشی

در ادامه مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش با اشاره به اینکه وارد مرحله آموزش عینی و مستقیم دروس شده‌ایم، اظهار کرد: نهضت فراخوان یادگیری دانش‌آموزی به شیوع جدید شکل گرفته است و با اعتماد سیاست‌های آموزش و پرورش و رسانه ملی و آموزش دروس از ۱۰ تا ۱۲ کلاس به مدت روزانه ۳۰۰ دقیقه آغاز شد.

آموزش از راه دور شبکه آموزش
آموزش دروس در خانه شبکه آموزش

مدیرشبکه آموزش کفت: از ۲ روز بعد از شروع آموزش‌ها، فاز دوم کار آغاز شد و به حدود ۴۰۰ دقیقه آموزش در روز دست یافتیم و از هفدهم اسفند هم یک شبکه دیگر به مدرسه تلویزیونی اضافه شد.

احمدی افزادی با اشاره به اینکه اکنون ۲۴ کلاس و به میزان ۶۰۰ دقیقه در روز آموزش را در شبکه آنوزش داریم، تصریح کرد: در شبکه جهارم سیگا هم ۱۲ کلاس درس به مدت ۳۰۰ دقیقه را در برنامه‌ها قرار دادیم.

او تاکید کرد: ایران کشوری پهناور بوده و شرایط ایجاب می‌کند تا آموزش به همه نقاط کشور برسد؛ بنابراین این برنامه آموزشی راهی برای برقراری این امکانات است که طبق بررسی مرکز تحقیقات صدا و سیما یک پنجم جمعیت کشور به طور مستقیم از برنامه‌های آموزشی استفاده کردند.

مدیر شبکه آموزش به چند رویداد جدید در حوزه آموزش اشاره و بیان کرد: فعالیت سرگروه‌های آموزشی استان‌ها در ایام عید و ایجاد سامانه هفت برای تعامل و پرسش و پاسخ از جمله این اقدامات است.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *