دانلود فیلم آموزشی فصل قلب زیست به روش رمزگردانی

دانلود فیلم آموزشی فصل قلب زیست به روش رمزگردانی

فصل قلب زیست شناسی از فصل های مهم زیست کنکور به شمار می رود. در این پست برای شما بازدید کنندگان گرامی فیلم آموزشی تدریس فصل قلب زیست به روش رمزگردانی توسط جناب علی غیاثی در ۲۶ دقیقه تهیه شده است. جهت مشاهده آنلاین و یا دانلود فیلم آموزشی تدریس فصل قلب زیست  به صورت کاملا ترکیبی و رمزگردانی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

قلب گِش نوعی عضو عضلانی در انسان‌ها و دیگر حیوانات است که خون را از طریق رگ خونی در دستگاه گردش خون به گردش درمی‌آورد. خون اکسیژن و مواد غذایی لازم را برایِ بدن مهیا می‌سازد و همچنین به از بین رفتن موادِّ زائد ناشی از متابولیسم (سوخت و ساز بدن) کمک می‌کند.

فصل قلب زیست

قلبِ  انسان به میانگین در هنگام استراحت حدود ۷۰ بار در دقیقه می‌تپد. دل انسان بینِ دو شُش در بدن جا دارد و به گونه‌ای قرار گرفته‌است که سر آن به سوی چپ و پایین کج است. هر تپش قلب حدودِ هشت دهم ثانیه زمان می‌خواهد که این زمان شامل ۰٫۱ ثانیه انقباض دهلیزها، ۰٫۳ ثانیه انقباض بطن‌ها و ۰٫۴ ثانیه استراحت قلب می‌باشد. بافت قلب نیز هم‌چون دیگر بافت‌های بدن نیاز به تغذیه دارد که تغذیهٔ قلب برعهدهٔ عروقِ کرونری (تاجی) است. قلب در فضای میانی میان‌سینه در سینه قرار دارد.

در زیر با هم فیلم آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای فصل قلب را می‌بینیم.

امیدواریم از فصل قلب زیست لذت برده باشید. با سرای دانش فدک همراه باشید

 

منبع علمی: ویکی‌پدیا

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *