علت عدم ثبت‌نام تکمیل ظرفیت در کنکور ۹۸ | امکان شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی امکان پذیر شد

علت عدم ثبت‌نام تکمیل ظرفیت در کنکور ۹۸ | امکان شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی امکان پذیر شد

رئیس سازمان سنجش با توضیح علت عدم ثبت‌ نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۸ گفت: عدم اعلام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه فارس من، در پیامی به این سامانه خواستار پیگیری علت عدم ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۸ شدند.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور

در این زمینه با ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت‌وگو کردیم.

خدایی گفت: عدم اعلام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها است و به سازمان سنجش مرتبط نمی‌شود.

وی افزود: به دلیل اینکه دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها درخواست تکمیل ظرفیت نکردند و فقط زیر نظام‌های دیگر آموزش عالی آن هم در رشته‌هایی درخواست تکمیل ظرفیت دادند که سبب به هم ریختگی و جابه جایی بار تحصیلی می‌شود شورای سنجش تصمیم به عدم اعلام تکمیل ظرفیت گرفته است.

شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی بلامانع است

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص بلامانع شدن شرکت در کنکور برای داوطلبان پس از دو بار قبولی توضیح داد.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتشار خبر رد ممنوعیت شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی گفت: سال ۹۶ به دنبال اعتراض و شکایت یکی از داوطلبان کنکور از سازمان سنجش و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دیوان عدالت اداری رأیی را در سال ۹۷ مبنی بر رد ممنوعیت شرکت در کنکور پس از دو بار قبولی صادر کرد و این موضوع جدیدی نیست.

او ادامه داد: البته بی عدالتی در حق دانشجویان از سوی سازمان سنجش شده بود چرا که شرکت در آزمون ورودی با وجود قبولی در دوره‌های پیشین هیچ امتیازی را برای داوطلب منظور نمی‌کرد بنابراین لزومی نداشت که بخواهد از آزمون دور بعد منع شود.

توکلی بیان کرد: اجرای قانون رد ممنوعیت داوطلب پس از دو بار قبولی حکم دیوان عدالت اداری است و ما آن را در دفترچه کنکور سال ۹۸ اجرا نموده‌ایم.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *