آیا کنکور سراسری ۹۹ برگزار می شود؛ سرنوشت آموزشی کشور

آیا کنکور سراسری ۹۹ برگزار می شود؛ سرنوشت آموزشی کشور

کنکور سراسری ۹۹ و امتحانات نهایی ؛ تعویق یا حذف. با توجه به شیوع ویروس کرونا سیستم آموزشی ایران نیز مانند برخی نقاط درگیر دنیا با مشکل جدی مواجه شده است. این امر مهم به مهم ترین آزمون سراسری ایران یعنی کنکور نیز آسیب آورده و در پی آن آزمون های نهایی هم به تعویق بی‌سابقه‌ای افتاده‌اند. اکنون پرسش اینجاست که با توجه به شروع ترم تحصیلی جدید در مهر ماه و نیاز به پذیرش دانشجوهای ورودی جدید چه بر سر کنکور و امتحانات می‌آید.
در این نوشته به گمانه زنی‌ها و پرسش نهادهای رسمی می پردازیم.

در همین راستا پس از پرسش و پاسخ از جانب خبرگزاری‌ها، آقای دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم توضیحاتی دادند:

دکتر خاکی صدیق


کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار می شود.

همینطور دومین نشست کارگروه آموزش کشورهای متحد یونسکو، به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد.

آموزش به روال قبلی خود باز می‌گردد

دکتر خاکی صدیق پس از اتمام حجت برای کنکور سراسری ۹۹ و امتحانات نهایی همینطور از نحوه جبران زمان از دست رفته برای دانش آموزان و دانشجویان مشغول به تحصیل نیز سخن گفت. وی گفت آموزش‌های غیرحضوری را همانطور که پیش از این توسط رسانه‌های عمومی ارائه شده بود پیشنهاد دادند.

سه اصل انعطاف‌پذیری، استاندارد و ترکیبی از آن‌ها در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان نفش خواهند داشت. با توجه به شرایط و امکانات موجود در مراکز آموزشی کشور به زودی تصمیماتی اتخاذ و اجرا خواهد شد. این‌ها پس از بهره مندی از روش‌های آموزش مجازی، رادیو تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت در زمان قرنطینه می‌باشد.

کنکور سراسری 99 برگزار می شود

وی افزود: امید است با رفع شرایط اضطراری بیماری کرونا، وضعیت آموزش و امتحانات دانشجویان کشور به روال عادی خود بازگردد. در صورت عدم رفع مشکل تا زمان تقریبی کنکور و امتحانات، مکانیزم‌ها و روش‌های ترکیبی مختلفی برای برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان پیش‌بینی شده است. این روش‌ها می‌توانند مشتقاتی از ارزیابی دانشجویان به‌صورت الکترونیک توسط استادان، برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی، آزمون‌های شفاهی از طریق اینترنت، و انجام پروژه‌های کاری توسط دانشجویان باشند.

کنکور سراسری ۹۹ برگزار می شود

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود. ضمنا این آزمون‌ها در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است ۱۲ کشور از جمله ایران، در خط اول گفتمان و تعامل بین‌المللی با یونسکو در موضوع کرونا هستند.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *