تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند

به گزارش انتشارات سرای دانش فدک به نقل از سازمان سنجش اعلام کرد: تمام داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند.

 سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : بنا به تصمیم شورای راهبری مصوبه کنکور و ابلاغیه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه داوطلبان (اعم از دانش‌آموزان و فارغ­‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

تمامی داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۲ باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند

در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و بعد از آن برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند و یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب در گروه درخواستی اعمال می‌شود و نمره آزمون اختصاصی جایگزین آن نخواهد شد.

ضمناً دانش‌آموزان پایه دوازدهم متقاضی ورود به آموزش عالی، می‌توانند در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت اول) در دی ماه نیز شرکت کنند.

لازم به تاکید است در صورتی که داوطلبی در امتحاناتی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق پیش‌بینی می­‌کند شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره آن دروس برایش صفر (۰) لحاظ خواهد شد.

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *