رتبه دوم دانشگاه آزاد در بین دانشگاه های کشور

رتبه دوم دانشگاه آزاد در بین دانشگاه های کشور
به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز»، دانشگاه آزاد بعد از دانشگاه تهران در میان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۷۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت.
دانشگاه آزاد اسلامی در ویرایش ۲۰۲۰ رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان «یو. اس. نیوز» دومین دانشگاه برتر ایران شد.

۳۱ دانشگاه ایرانی در میان دانشگاه‌های برتر جهان جای گرفته‌اند که امتیاز کل و رتبه ۱۰ دانشگاه برتر ایرانی در نظام رتبه‌بندی «یو. اس. نیوز» به شرح زیر است:

جایگاه برتر دانشگاه آزاد
 
بر پایه رتبه بندی موضوعی این نظام، دانشگاه آزاد در ۶ رشته موضوعی مهندسی مکانیک، ریاضی، مهندسی برق و الکترونیک، علوم کامپیوتر، شیمی و فیزیک برترین رتبه کشور را کسب کرد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مکانیک رتبه ۵ بین المللی، در رشته ریاضی رتبه ۲۹ بین المللی، در رشته مهندسی برق و الکترونیک رتبه ۹۳ بین المللی، در رشته علوم کامپیوتر رتبه ۱۱۰ بین المللی، در رشته شیمی رتبه ۱۲۱ بین المللی و در رشته فیزیک رتبه ۲۳۵ بین المللی را کسب کرده است.
دانشگاه آزاد  در حوزه‌های علوم کشاورزی با رتبه بین المللی ۸۴، مهندسی عمران با رتبه بین المللی ۳۵ و مهندسی با رتبه بین المللی ۴۴ بعد از دانشگاه تهران رتبه دوم کشور را کسب کرد و در حوزه علوم گیاهی و دامی با رتبه ۴۳۲ بین المللی بعد از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس رتبه سوم ملی را کسب کرده است. همچنین در حوزه زیست شناسی و بیوشیمی با رتبه بین المللی ۴۶۶، بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، تهران و علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه چهارم ملی و در حوزه علم مواد با رتبه ۲۲۵ بین المللی بعد از دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان رتبه پنجم ملی را کسب کرده است.

در جدول زیر دانشگاه‌های برتر ایرانی در حوزه‌های موضوعی به همراه رتبه جهانی آن‌ها آمده است:

جایگاه دوم بهترین دانشگاه از دانشگاه آزاد

 
 
مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *