گفتگو با مرتضی دهدار رتبه ۱ سهمیه‌ی شهدا کنکور ریاضی ۹۴

گفتگو با مرتضی دهدار رتبه ۱ سهمیه‌ی شهدا کنکور ریاضی ۹۴

لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید از چه رشته‌ای چه رتبه‌ای کسب کرده‌اید؟

مرتضی دهدار هستم رتبه ۱ سهمیه‌ی شهدا رشته‌ی ریاضی کنکور ۹۴

از چه سالی به کانون آمدید و چه شد که در آزمون‌های کانون ثبت‌نام کردید؟

از سال چهارم در آزمون‌های کانون شرکت کردم و مهمترین دلیل شرکت در آزمون‌ها این بود که برنامه راهبردی آن کامل بود و مسیر تا کنکور کاملا مشخص بود که چه برنامه‌ای در پیش داریم.

و مهمترین نکاتی که در کانون یادگرفتید و برایتان مفید بود را بیان کنید:

مهمترین تاثیر کانون این بود که من قدرت نه گفتن پیدا کردم مثلا در ۳ یا ۴ سوال وقتی بین ۲ گزینه شک داشتم معمولا جواب می دادم مشاورم به من گفت جواب ندهم و ترازم افزایش پیدا می‌کنم من هم همین کار را کردم و ترازم بهتر شد و این‌که درس‌ها در ایستگاه های جبرانی دوره می‌شد هم خیلی خوب بود چون بعضی جاها که عقب می افتادم مفید بود. مثلا درس دینی حجم درس ها زیاد بود و و ابتدا نمی‌رسیدم همه را بخوانم و در ایستگاه جبرانی جبران می کردم.مرتضی دهدار

در مورد کمیت و کیفیت مطالعه خودتان بگویید. چند ساعت مطالعه می‌کردید؟ و چقدر روش‌هایتان دقیق بود؟

ساعت مطالعه ام در تابستان ۴.۵ ساعت بود و دبیر فیزیک ما که به ما مشاوره هم می‌داد به من می‌گفت این را به ۵ ساعت برسان و بعد در بعضی از مواقع به ۶ ساعت هم رساندم و روزهای تعطیل بالای ۷ و ۸ ساعت و معمولا ۱۰ ساعت بود بعد عید هم همیشه ۱۰ ساعت بود.

از روش هایم زیاد راضی نبودم تا بهمن خیلی روش‌های مشخصی نداشتم ولی وقتی در بهمن ماه از کسانی که کنکور داده بودند پرسیدم بهتر شد مثلا برای دینی اگر دانش‌آموزان تشریحی بخوانند و نکات ریز بیشتر بخوانند خیلی مفید است.

اولیای شما چطور در موفقیت شما نقش داشتند؟

 کمک آموزشی نه ولی جو منزل فراهم بود و به من اعتماد داشتند و اگر نتیجه‌ی آزمونم خراب می‌شد که زیر فشار نمی گذاشتند و  می‌گفتند جبران می‌کنی روز کنکور هم اصلا استرس نداشتم.

 

مقاله های مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *